From: Herman de Wit <>
Subject: Van Ysselsteyn, ca. 1550-1650
Date: Sat, 16 Aug 1997 20:36:28 +0200

Wie kent meer gegevens van het voorgeslacht van Johanna Willemina van
Ysselsteyn? Via een notariƫle akte weet ik (gelukkig) wat van haar
ouders/grootouders, maar meer kon ik tot dusver niet vinden. Er is, naar
mijn weten ook nog niet over deze lijn/tak Van Ysselsteyn gepubliceerd
(onderzocht bij het CBG in de dossiers en publicaties). De volgende lijn
is mij bekend:

IFLORIS VAN YSSELSTEYN
tr. Angela Dachverlies, dr. van Joris (overl. 1609) en Ida van
Berkel (ov. 1586) (vrijwel alleen bekend uit 'De Nederlandsche
Leeuw, 1902, k. 129-132

IIWILLEM VAN YSSELSTEYN
tr. N.N.; had vermoedelijk ook een dochter genaamd Margerita

IIIJOHANNA WILLEMINA VAN YSSELSTEYN
geb.(waarschijnlijk) 's-Hertogenbosch, overl. ca. 1690, tr.
Maastricht 14.12.1636 Jan Borchgraeff, vaandrig (1636); kinderen
van hen bekend gedoopt te Breda en Heusden

Hulp wordt zeer op prijs gesteld!!

Herman de Wit.