From: Roemer Lievaart< >
Subject: Re: Naamvariaties zoeken en vinden.
Date: Wed, 24 Dec 1997 22:27:15 GMT

Frans Vandenbosch <> schreef:

>Hallo
>Zeg mij ook niet: met het soundex-systeem
>want dat werkt hier slechts gebrekkig en zeker niet automatisch.

Maar het soundex-systeem is heel makkelijk aan te passen voor het
Nederlands. Dat heb ik gedaan en het werkt volgens mij prima voor
Nederlandse namen. probleem is wel dat bijv. Dumont geen Nederlandse
naam is. De "vertalingen" van namen zal je toch met een
"vertaaldatabase" moeten zoeken, da's knap lastig.

Als je mijn vernederlandse versie van soundex wilt hebben dan hoor ik
het wel. (Ik werk daarin overigens niet met nummers, maar met
letters.)

Groetje,

Rmr.
Ooit iets gezien als mijn homepage? - http://huizen.dds.nl/~lievaart
Lees ook die van het VU-orkest. - http://huizen.dds.nl/~vuorkest
Roemer Lievaart | Als u ophoudt met vragen stellen,
| zal ik ophouden met liegen.
Amsterdam, Netherlands | --- Dmitri Sjostakovitsj