From: Jan-willem Van Gils< >
Subject: RE: Boekenfonds "Studiegroep" Commercieel???
Date: Mon, 9 Mar 1998 13:57:24 +0100 GMT

Allmaal n' goeien dag toegewenst,

Ik citeer Pieter Schelling op 40:128/5706 die op 08 Mar 98 te 10:44:42 =
schreef:
JWvG> Ik zit niet op internet,
PS> Dat is jammer, want dan had je eerst naar de betreffende
PS> pagina kunnen gaan en e.e.a. kunnen bekijken. Daar staat ook
PS> een telefoonnummer waar je informatie had kunnen inwinnen.
Maar Pieter, ik had en heb die info niet nodig. Reageerde feitelijk in zijn =
algemeenheid en begon ook met:
JWvG> maar heb wel een soortgelijke ervaring. Als we niet
JWvG> oppassen is genealogie binnen de kortste keren een commerciele
JWvG> activiteit geworden.
Niks meer en niks minder. Hiermee - met die opmerking - heb ik hopelijk =
niet jullie fonds 'onderuit' gehaald of in twijfel getrokken? Als dat zo is =
mijn excuses. Ben puur afgegaan op een uitspraak van iemand die 'alweer een =
commercieel' gedoe had gevonden=
.

PS> Het Boekenfonds van de Studiegroep Genealogie Westland is
PS> absoluut geen commercie=EC"le aktiviteit.
Dat neem ik dan zondermeer van je aan, alhoewel ik daar geen zicht op heb. =
Waar het mij puur om ging was en is dat commercie binnen de genealogie bij =
mij super gevoelig ligt. Herinner je je nog die discussie over die 100 piek =
per uur? Mijn God, wat voelde=
ik me belazerd. En dan hebben we het niet eens over al die anderen die =
regelmatig jou allerlei rommel toesturen met zogenaamde aanbiedingen voor =
pak 'm beet 25 piek, terwijl je bij de Slegte zo'n vodje papier voor 2 piek =
mee naar huis neemt om maar iets =
te noemen.

PS> Als je bovenstaande kwestie niet kent, dan kun je ook niet
PS> stellen dat het niet deugt of dat men uit is op het grote
PS> geld. Ik verwacht van iedereen, zeker van een journalist,
Oke', je hebt gelijk wat dat betreft. Ben waarschijnlijk door mijn eigen =
ervaring en de eerder genoemde uitspraak op het verkeerde been gezet. Wat =
jullie activiteiten betreft neem ik die ruiterlijk terug omdat ik je heb =
leren kennen als iemand die het har=
t op de juiste plaats heeft zitten.

Maar ja, je weet het; soms kan ik niet tot tien tellen.....:-)))). Even =
goeie vrienden hoor! Even een ander probleem; gesteld dat je gegevens =
krijgt van iemand over een bepaalde periode die precies passen in jouw =
eigen gegevens, wat doe je dan als een and=
er er om vraagt?

Weet je, ik weet ongeveer wel wat ik van iemand heb gekregen, maar lang =
niet alles meer. Moet ik die mensen dan eerst aanschrijven met het verzoek =
of ik die gegevens mag weggeven? Dit is een aspect waar ik nog niet =
helemaal goed mee uit de voeten kan, wan=
t ik wil graag ALLES weggeven zonder er e'e'n cent beter op te worden, maar =
KAN dat ook zomaar?

Van Le'on krijg ik Zijltjes en ben daar gelukkig mee (ook al zijn ze twee-, =
driehonderd jaar geleje overleje), van Ber Hommelberg krijg ik een 'berg =
Utrecht', van Guido Mathieu stapels Wuustwezel, van Jan Schnitker vele =
fragmenten Zuidwesthoek. Al die men=
sen ben ik reuze dankbaar en als ik iets terug kan doen, zoals laatst weer =
bij Andre Heeffer, dan doe ik dat. Maar het zijn allemaal wel inspanningen =
van anderen die je krijgt, zeker als je ver van de archieven zit.

Het BAB-project. Ik heb mijn hele hebben en houwe doorgespeeld en daar waar =
mogelijk heb ik bronnen vermeld of vraagtekens. Maar lang niet bij alles. =
Hoe ga jij, hoe gaan anderen daar mee om zo luidt dan mijn vraag?

Vriendelijke groetjes,
Jan-Willem,
e-mail: