From: "J.G.Post" <>
Subject: Re: Hennekes in Dordrecht
Date: Sat, 13 Mar 1999 20:11:16 +0100

Lieve Tante,

De naam "Post" is afkomstig uit Friesland . Wij zijn een kleine familie en al
mijn ooms en tantes hadden echte Friese namen, als Jetze en Dooitse. Een "Joer"
komt niet voor im onze club. Jammer he.
Mijn bezoeken aan het archief in Dordrecht betreffen mijn voorouders van moeders
kant. Haar naam was Vrolijk maar in 1784 toen de familie naar Dordrecht ging,
was de naam nog Fröhlich. Alle kinderen van het eerste paar en ook de verdere
nakomelingen
trouwden met Dordrechtenaren.
De families van veel van deze bruiden en bruidegommen woonden van geslacht op
geslacht in Dordrecht.

Jan.

This thread: