From: Lars Roobol <>
Subject: Re: het Kalf
Date: Fri, 17 Sep 1999 13:55:45 +0200

Beste R.W.B.,

Was het onderstaande een vraag, een antwoord, of gewoon een mededeling?
Als het een antwoord was, kan je mij dan ajb de vraag meedelen, die kon ik
niet terugvinden.

Femke (mijn vrouw) en ik zijn op een moment met 't Kalf bezig geweest, omdat
haar voorouders (Spekman geheten) uit 't Kalf (Rooms Katholiek) komen. Voor
meer over de Spekmannen zie http://www.oprit.rug.nl/proobol/spekman.htm,
wij willen graag in contact komen met mensen die ook in dat gebied aan het
zoeken (geweest) zijn.

Met hartelijke groeten,

Lars Roobol

"R.W.B. Wasscher" wrote:

> 't Kalf is een buurtschap oostelijk van Zaandam. Er heeft vanaf 1970 veel
> nieuwbouw plaatsgevonden onder de naam Plan Kalf. Tot het buurtschap 't Kalf
> werd vroeger ook Haaldersbroek gerekend. Beide, hoorden vroeger tot het
> hadden wij in Krommenie een burgemeester J. Kalff van 1938-1946. Hij werd in
> de laatste oorlog uit zijn ambt gezet, omdat hij niet wilde wat de bezetter
> wilde. Dit even om exact te zijn.

This thread: