From: Menno Nykerk <>
Subject: Re: Servatius Kaufmann
Date: Mon, 04 Oct 1999 23:44:05 +0200

On Mon, 4 Oct 1999 12:14:49 +0200, "Wim" <> gave the
following interesting info:

>Hallo Menno,
>
>Servatius: Faas,Servaas,Serve, Servio, Vaas, Vaaske, Duits: Servatius,
>Servaz, Vaaz. Komt van het Latijnse "servare" = redden. Op blz.322 van het
>Prisma Voornamen boek staat een heel verhaal of wat het zou kunnen
>betekenen en waar de naam vandaan zou kunnen komen.
>Bron: Prisma woordenboeken (C) 1992 Dr. J. van der Schaar.

Wim,
Bedankt. Wellicht moet ik me dat Prisma Voornamen boek eens
aanschaffen.

>Voor de reaktie op de eeuwwisseling geef je zelf een duidelijke
>voorzet. :-))
Nou, niet echt. Het was slechts een philosophische opmerking niet een
aanzet tot een discussie over het systeem van eeuw-tellingen ;-)

>Het huidige grensgebied wat je aangeeft tussen Nederland en Duitsland,
>behoorde vroeger bij elkaar.
Da's een interessante aanvulling. Dank je.

Groet
Menno

---------
Bezoek/Visit my family data http://huizen.nhkanaal.nl/~gengarden/