From: Eveline Houweling< >
Subject: Re: wat is boutefin
Date: Fri, 24 Mar 2000 20:14:25 GMT

On Fri, 24 Mar 2000 15:07:03 +0100, "R.J. Grandia"
<> wrote:

>Peter van der Lee <> wrote in message

>Boutefin: geen idee. Weet een van onze Belgische medegenealogen dat
>misschien?
>
>Een waterstoker was een handelaar in heet water. In de tijd dat mensen nog
>geen geiser hadden voorzag dat in een grote behoefte. Meestal deden ze
>daarnaast nog een handeltje in kruidenierswaren of snoepgoed, omdat je van
>alleen heetwaterverkoop niet kon leven. Toen ik klein was (eind jaren '50)
>zat er zo'n (piepklein) winkeltje ergens in een achterstraatje bij ons in de
> [...]
In begin jaren zestig (toen ik nog klein was) zat er nog een
waterstoker in de Aegidiusstraat in Rotterdam-Kralingen die regelmatig
bezocht werd door mijn zus en mij. Hij zat recht tegenover een
kapsalon en verkocht naast heet water, spiritus e.d. ook snoepgoed als
ulevellen, zwart-wit en soortgelijk snoepgoed en dat alles voor 1
cent. Waar zijn die tijden gebleven??
Eveline

This thread: