From: "Ber Hommelberg" <>
Subject: Latijnse tekst; vertaling gevraagd
Date: Wed, 14 Jun 2000 12:30:30 +0200

Hier een voor mij zeer interessant genealogisch fragment in het Latijn (met
een beetje Duits).
Gelukkig is het niet volledig abacadabra voor mij, en van veel woorden zoals
uxor en filia kan ik de betekenis eenvoudig afleiden. Toch is er nog genoeg
wat ik niet begrijp of waar ik de betekenis slechts kan raden. Dat laatste
is natuurlijk niet de bedoeling, ik weet het graag zeker. Dus wie helpt mij
met de vertaling van deze genealogie, die in uitgebreidere en opgemaakte
vorm ook op mijn website te zien is?

bij voorbaat dank,
Ber Hommelberg
mailto:
http://go.to/hommelberg/
http://start.at/hummelberger/

Gabriel Bucelin Rhaetia

Humelberg

Humelbergi Veldtkirchensis Nobilis Famili Fregmentum Genealogicum

Michael Humelberger uxor Anna Kupfferschmidin Bludentioa filia Udalrici
Kinder:
a) Jacubus Humelberger uxor Elisabeth Albrechtin
- Elisabetha Humelbergerin uxor Georgij Eckolt
- Plures libert yuorum nomina exciderunt
b) Michael Humbelberger Utriusque JurisLicentiatus & clebsc) Gabriel
Humelberger Medicin Doctor uxor Veronica im Graben
- Magdalena Humelbergerin Priorissa Valldun
- Catharina uxor Bartholomi Raynold Babenwoll
- Kunigunda Abbatissa Waldun
- Michael Humelberger uxor Barbara Anfangin
1. Gabriel Humelberger Vienn in Austria clebs vit excessit
2. Elisabetha Humelbergerin videtur innupta decessisse
3. Hieronimus Humelberger uxor Perpetua ab Altmanshausen, filia Michaelis &
Ursul Giengerin de Wolffeck
i Veronica Humelbergerin uxor Pauli Furtenbach
ii Michael Humelberger VirReligiosissimus Canonicus & Decanus Cathedr.
Duriensis
iii Gabriel Uxillifer Equester occub. ante Winpfenam
iv Hieronimus ab Humelberg Eques Prtificius creatus ab Urb. III. 1637 uxor
Maria Magdalena de Furtenbach
a Michael ab Humelberg puerili aetate decissit
b Gabriel ab Humelberg fimiliter
c Maria Perpetua ab Humelberg uxor Zachari Pappus
d Maria Veronica ab Humelberg
e Franciscus ab Humelberg uxor ...
f Cathriana ab Humelberg uxor And. Josephi Walser
g Helena ab Humelberg uxor Francisci Ignatij Ferstein
h Damianus ab Humelberg Canon. Curiensis & Parochus in Gfis
v Kunegunda uxor Joannis Christophori Pranz
vi Joan. Jacobus occubuit ante Pragam
vii Helena uxor Ludovici Manicour ViceColonelli
viii Damianus ab Humelberg uxor Maria Mockin, fil. Michael Consul Ravensp.
- Anna uxor Petri Pappus Trazberg- Ccilia & Veronica innupt
- Gabriel Med. D. uxor Regina Anfangin soror fratri
- Euphrosyna uxor Jacobi Griss
- Raphael clebs
d) Raphael Humelberger clebs vit excessit
e) Kunigunda Humelbergerin uxor Joannis Kreglin mater Jacobi, Joannis &
Alberti
f) Anna Humelbergerin uxor Petri Langhans

This thread: