From: Frans L. Scholten< >
Subject: Groenhoven, Agaas, Bervelink, van Diemen
Date: Sun, 02 Jul 2000 12:22:16 GMT

Wie weet er meer over:

Claes Jansen Groenhoven, vermoedelijk uit Amsterdam, echter in de
buurt van Oldenzaal overleden in het najaar van 1680.
Hij had minstens 3 kinderen, Pieter, Aleida en Maria.
Hij had ook een compagnon of vriend, een zekere Lieut. (luitenant?)
Agaes, toen ook al overleden, eveneens in de buurt van Oldenzaal.

Aleida en Maria Groenhoven schijnen in het voorjaar van 1684 in
Amsterdam overleden te zijn. Rondom die tijd werd ook nog een Jacobus
Groenhoven genoemd en ene Gerrit Berentsen van Dijmen (van Diemen),
gevolmachtigde van Mons. Reijnier Bervelinck. Ik vermoed dat de
laatste een plaatselijk notaris of overheidspersoon was.

Het gaat me alleen om de achtergronden van deze personen rondom deze
tijd en vooral hoe zij in Twente zijn terecht gekomen, want zij zijn
niet mijn voorouders. Een stamboom Groenhoven, Agaes of Bervelink wil
ik niet opstellen.

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat er in de buurt van Diemen een
woningbouwvereniging 'Groenhoven' schijnt te bestaan.

Frans Scholten.

This thread: