From: "Mathieu Kunnen" <>
Subject: Re: Waar ligt Merckem
Date: Sat, 5 Aug 2000 22:55:07 +0200

"Merckem" is de oude schrijfwijze voor de gemeente "Merkem" (opgeheven in
1977 en opgegaan in de huidige gemeente Houthulst). Gelegen in de provincie
West Vlaanderen op ongeveer 45 km van Brugge, 10 km van Diksmuide en 27 km
van Veurne (kwestie van de plaats te kunnen localiseren op de kaart).
Naar mijn mening komt het huidige Merksem (oudere vorm: Merxem en thans
onder Antwerpen) niet in aanmerking.
De huwelijksakte zal dus moeten gezocht worden in de gemeente Houthulst.
Briefje aan het gemeentebestuur van en te B-8650 Houthulst of even
telefonisch informeren op het nummer: 051/70.41.05 (gemeentesecretariaat).
Mathieu Kunnen, B-3640 Kinrooi

Herman Post heeft geschreven in bericht <8mh2ip$ji7$1@news.hccnet.nl>...

This thread: