From: "W.Slootweg" <>
Subject: Re: Betekenis van een naam
Date: Thu, 22 Mar 2001 13:33:45 +0100

Hey Jos,
Het gaat hier om een achternaam; tegenwoordig meestal geschreven als Zeevat,
Sevat, Cevat, en nog tien varianten.
De schrijfwijze Cephat kwam voor in het
begin van de 18e eeuw. Overigens is het een turkse voornaam.
Bedankt voor de suggestie; een leuke website voor voornamen.
Er is ook al eens gedacht dat de naam te maken zou hebben met plaats Sefat
of Safet
in Israel.
Wim

This thread: