From: "Maurice" <>
Subject: Re: Zijn we allemaal familie?
Date: Thu, 24 May 2001 15:24:47 +0200

Mijn vraag is nu, hoe kan iemand het leven van Abraham uit de bijbel etc.
beschrijven terwijl hij zelf toen niet leefde? Waar heeft de schrijver van
de Bijbel zijn informatie vandaan? Ik wil niemand kwetsen, maar ik vind de
Bijbel zeer onbetrouwbaar. Niet alleen kan worden vastgesteld of de verhalen
uit de Bijbel ooit echt gebeurd zijn, ook kunnen er in de loop van de jaren
fouten zijn gemaakt met het vertalen van de Bijbel.
"Petra Spronk-Bolleboom" <> schreef in bericht
> [...]
> man. Adham' betekent "mens; aardse mens; mensheid ([de] mensen)"; isj,
> "man; iemand; echtgenoot"; enosj, "sterfelijk mens"; ge'ver, "fysiek
> sterke man"; zakhar', "mannelijk"; enkele andere Hebreeuwse woorden
worden
> soms ook met "man" of "mens" vertaald. Het Griekse anthro'pos betekent
> "mens; [de] mensen"; a'ner, "man; echtgenoot".
> De apostel Paulus bevestigde dat God de mens heeft geschapen toen hij tot
> de Atheners zei: "Hij heeft uit n mens elke natie van mensen gemaakt om
> op de gehele oppervlakte der aarde te wonen" (Handelingen 17:26).
Bijgevolg
> [...]
> "prehistorische mens" bestaan hebben. Het in de aarde aangetroffen
> fossielenverslag levert geen schakel op tussen de mens en de dieren.
> Bovendien wordt er in de oudste getuigenissen van de mens, of deze nu
> bestaan uit geschreven documenten, grotschilderingen, sculpturen of
> dergelijke, totaal niets aangetroffen dat erop zou wijzen dat er
> tussenvormen van de mens hebben bestaan. De Schrift laat duidelijk het
> tegenovergestelde zien, namelijk dat de mens oorspronkelijk een zoon van
> God was en dat hij degenereerde (1 Konieken 8:46; Prediker 7:20; 1
Johannes
> [...]
hemel
> en de aarde kan dus in feite miljarden jaren geleden hebben
plaatsgevonden.

> BRON: Leven - Hoe is het ontstaan? Door evolutie of door schepping?
>

> --
> Met vriendelijke groet,
> Petra Spronk-Bolleboom.
>
> e-mail adres:
> (om mij te antwoorden: verwijder de
> toevoeging "geen" uit het e-mail adres)
>
> Mijn homepage met genealogie van
> de familie Bolleboom (Zuid-Holland) en
> de familie Spronk (uit Beesd e.o.) en
> familieberichten uit Utrecht, nu mt zoekmachine!

This thread: