From: "Frank and Annechien" <>
Subject: Een losse vraag: Catharina was "dienstbaar" ==> is dat hetzelfde als dienstmeisje, of zo?
Date: Sat, 25 Aug 2001 23:41:18 -0700

Hello again,

Een ander onderwerp, of twee, over dezelfde overgrootouders uit mijn vorige
message.

Eerste vraag: Catharina was "dienstbaar" ==> is dat hetzelfde als
dienstmeisje, of zo?

Tweede:
Ik heb drie zouaven in mijn bestand, deze Simon werd zouave in 1867.
Het uniform van een andere voorouder is zo'n dertig of zo jaren geleden
geschonken aan een museum. Ik heb een foto van hem in uniform, maar heb
geen idee wat de kleuren van dit uniform waren.
http://www.bcgrizzly.com/~vanthien/zouave.htm
Ik zou dolgraag een kleurenfoto of scan van een zouave uniform uit diezelfde
tijd hebben en heb zonder success geprobeerd om een gelijksoortig uniform in
een Nederlands museum te vinden.
Het hoeft niet het preciese uniform van mijn overopa te zijn, maar een
gelijksoortige.

Kan iemand mij vertellen welk museum dit soort uniformen heeft uit die tijd?

Heel hartelijk bedankt,

Frank van Thienen
Vernon, BC Canada

This thread: