From: "Petra Spronk-Bolleboom" <>
Subject: Re: Indexeren PDF bestanden
Date: Wed, 10 Oct 2001 21:18:34 +0200

Hallo Rob en anderen,

Volgens Marco Schelling (dacht ik) is het handig om een extra HD aan te
schaffen speciaal voor de diverse jaargangen genealogisch spul en wat dies
meer zij en deze is dan op meerdere jaargangen tegelijk te doorzoeken.
Hiervoor heb je Adobe Acrobat + READER nodig. De versie die op de cd-roms
wordt meegeleverd heeft dit meestal niet. Maar het is gratis te downloaden
op ondervermelde site. Onder mijn handtekening heb ik een stukje uit de
HELP over de indexen gekopieerd. Helpt dit wellicht?

Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus wellicht kan iemand ons vertellen of
dit verhaal juist is?

--
Met vriendelijke groet,
Petra Spronk-Bolleboom.

e-mail adres:
(om mij te antwoorden: verwijder de
toevoeging "geen" uit het e-mail adres)

Adobe Acrobat Reader Help
Using Help | Contents | Index Back 21
If a full-text index has been created for your PDF document, you can search
the index for a
word rather than using the Find command. A full-text index is an
alphabetized list of all the
words used in a document or, more typically, in a collection of documents.
Searching with
an index is much faster than using the Find command, because when Acrobat
looks for a
word in the index it goes right to the word in the list rather than reading
through the
documents.
To find a word using the Find command:
1 Click the Find button , or choose Edit > Find.
2 Enter the text to find in the text box.
3 Select search options if necessary:
. Match Whole Word Only finds only occurrences of the complete word you
enter in the
text box. For example, if you search for the word stick, the words tick and
sticky will not
be highlighted.
. Match Case finds only words that contain exactly the same capitalization
you enter in
the text box.
. Find Backwards starts the search from the current page and goes backward
through
the document.
. Ignore Asian Character Width finds only those Kana characters that
exactly match the
text you enter.
4 Click Find. Acrobat Reader finds the first occurrence of the word.
To find the next occurrence of the word:
Do one of the following:
. Choose Edit > Find Again.
. Reopen the Find dialog box, and click Find Again. (The word must already
be in the Find
text box.)
Searching indexes
Search features are only available if you downloaded the Adobe Acrobat
Reader with
Search and Accessibility option.
The Adobe Acrobat Search command allows you to perform full text searches
of PDF
documents and collections that have been indexed with the Acrobat Catalog
feature.The
Search command is more powerful and flexible than the Find command. It lets
you search
multiple documents, and define advanced query criteria. Search is faster
than find
because it reads the index rather than the entire document.
To search an index created using Adobe Acrobat Catalog, you first select
the indexes to
search, define a search query, and view the occurrences of the search term
within the
documents you selected to review.You can also select the documents to
review from
those returned by the search. A search query is an expression made up of
text and other
items to define the information you want to find.
Opening a PDF document associated with an index automatically makes the
searchable.

Ready to get Adobe Acrobat 5.0?
Go to www.adobe.com/acrobat
Adobe, the Adobe logo, Acrobat, and Acrobat Reader are either registered
trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States
and/or other countries. All other trademarks are the property of their
respective owners.
2000 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Printed in the USA.
BC2657 12/00
There's more to Acrobat than the ReaderT!

"Rob Kuijsten" <> schreef in bericht
On Sun, 07 Oct 2001 08:21:23 GMT, "Ruud Martijn" <>
wrote:

..... sorry Rob, puch-story weggeknipt ....

>Nu de echte vraag aan jou, ik ben in het bezit van +/- 20 genealogische
>databanken op CD-Rom, in PDF files, die wilde ik in n bestand op de
harde
>schijf zetten en dan zoeken via Acrobat Reader , en uitlezen op een naam,
ik
>heb het geprobeerd maar ik doe denk ik iets verkeerd!!! hoe moet ik het
>precies doen?? om deze bestanden allemaal in een keer te doorzoeken??
>Groetjes Ruud Martijn, Breda

Helaas weet ik het antwoord niet. Misschien dat hier een Acrobat
expert uitIeg kan geven. Voor mijn PDF producties maak ig gebruik van
een zg. ghostscript om PDF te printen. Met het indexeren van meerdere
PDF bronnen tegelijk heb ik mindere ervaring. Ik ben wel benieuwd of
dat indexeren mogelijk is, onafhankelijk van Acrobat-pro software.

Groeten, Rob Kuijsten

This thread: