From: Hein Vera <>
Subject: Re: Noord verdwijnt bij Brabant
Date: Thu, 11 Oct 2001 21:21:04 +0200

Nee Luuk,

De grap is, dat als de 18e eeuwse Meyeryenaar (verkeerde maar historisch
juiste spelling) het over Brabant had, dan bedoelde bij "Spaans
Brabant", dus België. Historisch en cultureel is dit een misser

Vr.gr.

Hein Vera

Luuk Keunen wrote:

> Er verandert dus weinig voor de notering, omdat de officiele naam niet
> wijzigt. Ergens niet erg, maar inderdaad, niemand sprak over Noord-Brabant,
> iedereen over Brabant. Wat is er dan "weinig historisch besef" aan? Ik heb
> niet het idee dat men 100 jaar terug op het platteland wel keurig
> NOORD-Brabant zei hoor...
>
> --
> gegroet,
> Luuk Keunen
>
> * e-mail: (verwijder -nospam)
> WWW: http://genealogie.tripod.com
> (Zuidoost-Brabantse genealogieen)

> [...]

Stelling 1:

De Noord-Brabantse potstallen zijn niet ouder dan het midden van de 18e
eeuw!

Voor reacties geef een reply.

This thread: