From: (wim)
Subject: Re: Hulp en advies mbt Legacy
Date: Mon, 22 Oct 2001 23:07:35 +0200

Onderstaand bericht had ik vanmiddag reeds gepost via de chello nieuwsserver
maar staat er nog steeds niet op. Vandaar nog maar eens maar dan via een andere
nieuwsserver.

# ik kan je niet helpen, maar ik was wel verbaasd dat er een
# Legacy werkgroep zou zijn......ik ken hun website niet, dus
# zou je die hier kunnen vermelden?
#
# Rob Vader

Hier kreeg ik ook in de mail reeds vragen over. Het adres is:
http://www.clubs.nl/community/default.asp?club=Legacy++Werkgroep+NL%2DB
Het is n van de clubs van "Het Net". Er staat nog niet zoveel in/op maar zo te
zien zijn ze nog maar net begonnen dus wie weet wordt het nog een succes.

Per mail kreeg ik ook een vraag over de "Nederlandse" versie die daar zou staan.
Het is geen Nederlandse versie van Legacy maar iemand heeft een voorbeeld-
bestand gemaakt en daarin alle 'events' in nederlandse termen omgezet of er
typisch nederlandse aan toegevoegd. Iets wat je ook zelf kunt doen in Legacy.

Ik vraag me wel af wat er gebeurt met im- en export mbv gedcom. In Legacy kun je
events uit het te inmporteren bestand "mappen" naar events in je eigen bestand:
dus "Occupation" naar "Beroep" etc. Je kunt na het importeren de events alsnog
samenvoegen zonder dat je informatie verlist. Ook een erg handige functie.
Bij het importeren zal het dus geen probleem zijn. Bij het exporteren zal het
afhangen van het andere programma denk ik.

Ben er alleen nog niet uit of het wel verstandig is om mijn bestand te
"vernederlandsen". Ik ben bang dat er bij het genereren van rapporten etc. er
dan een mengelmoes van engelse en nederlandse begrippen en termen gaat ontstaan.

Ik kies er voorlopig even voor om alles in 't engels te houden. Heb nog geen
mogelijkheid gezien om de sjablonen van rapporten aan te passen. 't Kan er goed
inzitten maar heb het nog niet gevonden, ben er ook nog lang niet aan toe.

Met vr. groet,

Wim Prange
--
Posted by news://news.nb.nu