From: "Virelco" <>
Subject: Re: Roepnaam
Date: Thu, 7 Mar 2002 22:47:38 +0100

Een veel voorkomend raadseltje uit West-Vlaanderen:

In mijn stamboom vond ik van meerdere personen dat de pastoor ze de ene keer
Leonardus noemde, de andere keer Giselenus. De oorzaak is dat die kerels in
het West-Vlaams zichzelf Leijn of Gheleijn heetten, Leijn kan zowel worden
afgeleid van Leonardus als van Giselenus.

Leo Ooijkaas <> schreef in berichtnieuws
a688hd$t70$1@reader05.wxs.nl...

This thread: