From: "CLVX" <>
Subject: Re: het archief in....maar hoe noteer je alles??
Date: Wed, 22 May 2002 18:36:59 +0200

<<Hoe kan ik nu notities maken van mijn bevindingen zo dat ik ook thuis nog
weet hoe het in elkaar zit??>>

Als je net zo chaotisch werkt als ik, is er een wat kinderachtige, maar
effectieve manier, om toch nog met iets bruikbaars thuis te komen: zelf
invulformulieren maken, waar je iedere keer EEN akte op kwijt kan, met
speciale aandacht voor het soort gegevens dat je nogal eens vergeet
(aktenummer, paginanummer).
Na een jaar of tien heb je de formulieren niet meer nodig en ben je in staat
om onder de meest extreme omstandigheden nog netjes te werken.
En punt twee: probeer je aantekeningen zo snel mogelijk te verwerken. Als je
niettemin toch raar hebt zitten krabbelen, wil je geheugen nog wel eens een
handje helpen om er alsnog uit te komen. En besef, dat je je vooral dingen
kan herinneren, als je je er eventjes goed op concentreert. De volgende dag
weet je het echt niet meer.
Ik ben heel benieuwd naar andere reacties op deze vraag.
Groeten
Jan Clavaux, Den Haag

This thread: