From: "Richard van Schaik" <>
Subject: Re: oude maanden - het antwoord
Date: Mon, 24 Jun 2002 22:45:38 +0200

> KNIP
> De vertaling van de maanden heb ik niet.

Mijn "spiekblaadje" (in courier beter te lezen)
Gregoriaans Frans Oude namen Romeins Afgeleid

01 Januari Vendemiaire Louwmaand 11 Janus (god met 2 gezichten)
02 Februari Brumaire Sprokkelmaand 12 Februus
03 Maart Frimaire Lentemaand 01 Mars (oorlogsgod)
04 April Nivose Grasmaand 02 Aper of Aprus
05 Mei Ventose Bloeimaand 03 Maja
06 Juni Pluviose Zomermaand 04 Juno
07 Juli Germinal Hooimaand 05 Julius Caesar
08 Augustus Floreal Oogstmaand 06 Octavianus
09 September Prairial Herfstmaand 07 de Zevende
10 Oktober Messidor Wijnmaand 08 de Achtste
11 November Thermidor Slachtmaand 09 de Negende
12 December Fructidor Wintermaand 10 de Tiende

Groeten,
Richard

--

http://home.hccnet.nl/f.m.a.van.schaik