From: Luc Matthijs <>
Subject: RE: Test
Date: Tue, 16 Jul 2002 12:54:18 +0200

At 15/07/2002 13:46 +0200, Arend de Haan wrote:
>Beste Luc & andere vrienden in de genealogie,
>
>"Een beetje geduld" is natuurlijk geen probleem :) Maar inmiddels al zo'n 2
>à 3 weken vrijwel geen berichten meer via email .... ?
>
>Ik weet het, deze nieuwsgroep is slechts onderdeel van een hobby, maar velen
>ontberen m.i. "formele" duidelijkheid over de toekomst van
>. Er is nauwelijks enige nieuwsvoorziening over de
>technische problematiek, die er blijkbaar is.

Beste Arend,

Rootsweb heeft niet de gewoonte om veel informatie te verspreiden, omdat
zij teveel gebruikers hebben. In dit geval zou dit zelfs het probleem
technisch verzwaren, omdat dit meer niet-genealogische mail zou genereren.

Dit is het antwoord van de Helpdesk Rootsweb op mijn vraag naar meer info:

[snip]
>A response to your Help Desk message, "Usenet Gateway mail list
>GEN-BENELUX-L,"
>of Monday, 15 July 2002, at 1:26 a.m. follows:
>
>-------------------------
>Hi Luc,
>It is on the TO DO list, the estimated time of completion is unknown at
>this stage. Some staff are as anxious as you about this.
[snip]

Ik volg de LISTOWNERS-L mail list van Rootsweb dagelijks. Er zijn momenteel
problemen met de mail server List5.

Gevolg:
- voor een aantal mail lijsten komt de post traag tot niet door
- sommige intensieve lijsten (zoals de ZES usenet gateways) kunnen sommige
functies (gateway, ... ) niet activeren
- etc ...

Rootsweb is een "free service", dus is hun budget krap. En zij trachten dus
dit probleem op te lossen op de minst kostelijke manier. Dat kan soms als
resultaat hebben dat er meer tijd besteed wordt aan de oplossing dan op het
eerste zicht noodzakelijk.

Ik heb nu gevraagd of de gemiste postings van de nieuwsgroep in een queue
staan. En ik geef het antwoord door zodra meer nieuws.

Groetjes,

Luc Matthijs
mailto:
http://profiles.yahoo.com/lucmatt