From: Jan de Graaf <>
Subject: Re: Processtukken van veroordeelde gezocht
Date: Sat, 31 Aug 2002 06:39:34 GMT

>Beste mensen,
>
>In het bevolkingsregister van Heerhugowaard kom ik in de kantlijn een
>notitie tegen die luidt: "Bij vonnis van de arr. rechtbank van 10 mei
>1914 [...] veroordeeld tot [...] 1 maand gevangenisstraf wegens
>{censuur}". Kan ik de processtukken daarvan nog ergens nakijken? Of zijn
>die vernietigd? Of zijn ze nog niet openbaar? Ik heb totaal geen
>ervaring met dit soort bronnen... ;-(
>
>Vriendelijke groeten / Best wishes
>Don Arnoldus, Oudkarspel, Noord-Holland, NL

Hoi Don,

Ook ik heb al iets mogen vinden in Haarlem ,
processtukken, getuigenverslagen zelfs een overzicht van gemaakte
proceskosten,

Op de studiezaal zijn indexen aanwezig, belangrijk in ieder geval om
te weten wat voor vergrijp en welke type rechtbank, maar dat weet je
al lees ik,

succes,
Jan de Graaf

This thread: