From: Rob Kuijsten <>
Subject: Re: Aanmelding conform Wet Bescherming Persoonsgegevens
Date: Fri, 20 Sep 2002 23:08:03 +0200

On Fri, 20 Sep 2002 18:25:47 +0000 (UTC), ("Rob
Hubert") wrote:

>Ik heb ook even het hele verhaal bekeken, en ik denk dat mijn site met
>overlijdensberichten hier ook onder valt. Nu kan ik de site wel
>aanmelden, maar om onder alles uit te komen kan ik ook alle als
>zipbestand ter downloading zetten. Naar mijn mening worden er dan geen
>levende personen toonbaar op het internet getoond, maar alleen ter
>downloading ter beschikking gesteld en kan degene die ze binnenhaalt ze
>op de eigen computer bekijken. Ik zal voor alle zekerheid toch a.s.
>maandag even een telefoontje plegen of de overlijdensberichten er ook
> [...]

Ik vind het heel nobel van je, maar zie eigenlijk het nut van
aanmelden helemaal niet in.

De gegevens blijven toch waar ze zijn, beschikbaar voor iedereen.

In wezen komt het neer dat het met permissie van de CBP het publiceren
wel mag. Maar het "misbruik" kan dan altijd nog plaats vinden. Daar is
het beoogde doel, de privacy (persoonsbescherming) niet mee gebaat.

Eigenlijk zou dus alles op slot moeten. Ik wacht eerst nog even af
voordat ik de annonce revue van het web haal. Een verzameling van 3
1/2 jaar familie berichten in meer dan 250 edities. Het zou erg jammer
zijn. Het zou dan ook verboden zijn om nog langer familieberichten in
deze nieuwsgroep te plaatsen. Echter, zolang ze daarnaast ook op
google te zien zijn is er weinig aan de hand :-)

Vriendelijke groeten
Rob Kuijsten
http://www.rat.de/kuijsten/

O ja !
De nieuwe Annonce Revue nr. 225 is uit !
http://www.rat.de/kuijsten/ar/2002/ar-225.html

This thread: