From: "Klaas" <>
Subject: Re: wie heeft virus?
Date: Sun, 6 Oct 2002 19:37:32 +0200

Het bugbear virus "spooft".

Dat wil zeggen dat het emailtje wellicht niet van degene komt die in het
afzenderveld staat. Hij rooft adressen uit het adresboek van zijn
slachtoffer, en gebruikt die als afzender. Ook creert hij zelf nieuwe
adressen, door user-id's en domeinen te combineren. Dat verklaart waarom je
emails terugkrijgt als je probeert te waarschuwen.

Het blokkeren van het emailadres van de zender biedt dus schijnzekerheid.

Tamelijk nieuw virus; haal de nieuwste scannerupdates....

-Klaas

This thread: