From: "Esther Perry" <>
Subject: Re: Voornaam gelijk dus jong overleden?
Date: Sun, 8 Dec 2002 12:47:15 -0800

betreft?

Absoluut niet!
In, ik geloof, 1722, wordt in Ouderkerk aan de IJssel een tweeling gedoopt:
Namen van ouders worden genoemd, dan de getuigen voor het eerste kind,
dat de naam Arij krijgt.
Dan worden getuigen voor het tweede kind genoemd, en dan de mededeling,
dat dit tweede kind "ook Arij" heet.
Gezien het gebruik van het woord "ook" is er hier dus zeker geen sprake van
een verschrijving.

Heb ook andere gezinnen gezien, waar twee kinderen dezelfde naam kregen,
soms werd er "oude" en "jonge" aan toegevoegd, heb ook eens gezien "grote"
en "kleine". Elke keer dat ik dit nader heb nagekeken, bleek dat in geval
van
jongens, de beide grootvaders dezelfde voornaam hadden, in geval van
meisjes, de beide grootmoeders. Maar neem aan dat er ook wel andere reden
kunnen bestaan om twee kinderen dezelfde voornaam te geven.

Hoop dat je hier wat aan hebt
Groeten uit Beautiful British Columbia
Esther Perry

This thread: