From: "Ronald" <>
Subject: Re: Is alles hier toegestaan?
Date: Wed, 19 Feb 2003 19:01:30 +0100

Arie,
Natuurlijk zijn de opstellers van de charters niet helemaal duidelijk
geweest, omdat toen veel minder sprake was van commercie op het net. Het was
toen bijna vanzelfsprekend dat boodschappen waarin sprake was van betaling
of vergoeding niet acceptabel waren. En ik ben met je eens, dat er berichten
zijn, zoals van Herdewich, die gevoelsmatig wel acceptabel zijn. Dat maakt
het ook zo lastig.
Overigens schrijf je:
""Aangezien ik wel precies wil weten waar het over gaat heb ik de charters
zoals hier gepubliceerd van soc.genealogy.benelux en van
soc.genealogy.marketplace eens naast elkaar gelegd en vergeleken.

Onder andere staat er in "benelux" dat zaken die niet in een andere group
(zoals marketplace) thuis horen hier geplaatst mogen worden.
* The soc.genealogy.misc group is for any genealogy-related posting which is
not appropriate for one of the other soc.genealogy.* groups.""

Je haalt hier per ongeluk soc.genealogy.misc en soc.genealogy.benelux door
elkaar heen. Dus "zaken die niet in soc.genealoguy.benelux thuishoren, mogen
in soc.genealogy.misc geplaatst worden."

mvg
Ronald Blancke

"Arie" <> wrote in message
> [...]
> daar dus een "levendige" discussie over die (bijna) tot het opstappen van
> een paar gewaardeerde groepsleden leidde.
>
> ad 3 Zoals ik al eerder stelde, vreemd genoeg hoor ik niemand over de
> commercile activiteiten van deze site klagen.
>
> Ik ben dan ook van mening dat de schuld van de verwarring ligt bij de
> opstellers van de charters. Iets wat ik ze overigens absoluut niet kwalijk
> neem! Wat is er dan aan te doen? Je zou kunnen proberen om de charters aan
> te passen. Maar dat vereist weer een hele discussie want wie bepaalt wat?
De