From: "Richard van Schaik" <>
Subject: Re: Kan ik GEDCOM bestanden mergen?
Date: Thu, 20 Feb 2003 17:17:52 +0100

"Rob van Willigen" <r.van.willigen @ chello.nl> wrote in message
news:Dy65a.17$...
>8
> Mijn idee was met een soort (DOS) copy commando, zoals:
> copy gedcom1+gedcom2+gedcom3+gedcom... naar gedcomtotaal.
>
> Wat ik echter niet weet is of het gedcomprotocol dit toestaat, omdat ieder
> gedcombestand een vast bepaalde inhoud heeft.
>8

Hoi Rob,

Dat zal waarschijnlijk niet werken, daar gedcom bestanden een header en
trailer hebben. Volgens de gedcom definitie komt na de trailer niets meer en
wordt uit je samengevoegde bestand alleen nummer 1 gelezen. Je zal ze echt
alle 25 apart in je genealogie programma moeten laden, of de files via b.v.
een platte tekstverwerker (zoals b.v. notepad) moeten samenvoegen en steeds
de header en trailer verwijderen (behalve de eerste header en de laatste
trailer). Dit is denk ik nog meer werk dan mergen in je genealogie
programma. Er zitten na het mergen in een tekstverwerker nog wat (grote)
haken en ogen aan waardoor de kans klein is dat dit goed gaat, maar dat
voert te ver.

Groeten,

--
Richard van Schaik