From: Enno Borgsteede <>
Subject: Re: Kan ik GEDCOM bestanden mergen?
Date: Thu, 20 Feb 2003 17:57:24 +0100

Beste Rob,

> c) Om te voorkomen dat ik iedere keer per gedcombestandje de importprocedure
> moet doorlopen, wil ik éérst deze 25 gedcom bestanden bij elkaar voegen (met
> een soort file-merge procedure), zodat ik één groot gedcombestand heb en dan
> dit grote gedcombestand in één keer importeren in een leeg FTW bestand.
> Dit spaart me 24 keer de hele procedure van controle op dubbele personen
> enz.

Ik denk niet dat het werkt, zelfs als je uit de 24 toegevoegde bestanden
de header zou slopen. De reden is dat de relaties binnen een bestand op
nummers gebaseerd zijn, en dat je na samenvoegen in de tekstverwerker
grote kans heb op dubbele nummers, en dus hele vreemde relaties :-)

Een voor een importeren lijkt ook mij het beste. Kun je de controle op
dubbelen niet overslaan, en die alleen na de laatste import uitvoeren?

groetjes,

Enno

This thread: