From: Armand Meert <>
Subject: Re: Kan ik GEDCOM bestanden mergen?
Date: Thu, 20 Feb 2003 19:49:46 +0100

Beste Rob,

ik heb de hierop gestuurde antwoorden gelezen en kan maar instemmen.
Als ge de omstandelijke import- en merge-procedures wilt vermeiden, dan zou
misschien de Ged-Commander, die je bij
http://www.laidler.de/ahnen/ahns.htm
kunt downloaden, de oplossing voor jouw kunnen bieden. Met dat programm
kun je direct twee gedcom's mergen en bewerken.

Overigens bestaat bij het mergen van GEDOMS (met behulp dus van de
aangevoerde
import-procedures in genealogische programmas) het "gevaar" ;-) van
"genealogische eilandjes", stamboomtakjes die overzien worden en niet met
het geheel zijn gelinkt. Daarvoor (als oplossing) kan ik je de
genviewer uit
http://www.mudcreek.ca aanbevelen, dat je vandaar ook kunt downloaden
en uitproberen.
Ik gebruik PAF als mijn genealogisch programm en daarmee
kan ik zulke eilandjes niet ontdekken. Kan dat jouw FamilyTreeMaker?

Maar misschien zijn er genealogen, die betere oplossingen kennen...

Veel succes met het bij elkaar voegen!
Met vriendelijke groeten,
Armand Meert (Böblingen, Duitsland)
http://www.meert.de