From: "Don Arnoldus" <>
Subject: Wie wil iets nakijken in Zwolle?
Date: Wed, 14 Apr 2004 22:57:46 +0200

Beste mensen,

Voor de kwartierstaat van mijn nieuwbakken achternichtje Esmée van der
Poorte (geb. Alkmaar 9 april 2004) heb ik wat overlijdensgegevens nodig
in Zwolle. Echter, via de index op internet kan ik niet achterhalen of
de gegevens relevant zijn voor 'haar' kwartierstaat. De opzet van die
index geeft trouwens te denken... Is het alleen maar bedoeld om via
internet aktes te verkopen? Hoe kan je dan vooraf nagaan of de akte die
je bestelt, de juiste is? Afijn...
VRAAGSTUK 1

Gegevens:
Klaas KOOPMANS, geb. Steggerda (Fr.) 27-05-1849, overl. [waar?]
[datum?], zn.van Anne Pieters KOOPMAN en Hendrikje Klazen GREVEN, tr.
Steenwijkerwold (=Swkw) 25-10-1879 met Hiltje DE LANGE, geb. Swkw
09-03-1861, overl. [waar?] circa 1920,dr. van Wijnand Geerts DE LANGE en
Anjte Jans BERKENBOS.

Gevraagd:
De overlijdensplaats en -datum van Klaas en Hiltje en mogelijk ook wat
meer gegevens van hun ouders.

Suggesties:
Via internet vond ik de volgende (mogelijk) overlijdensaktes:
Klaas KOOPMANS, aktedatum 12-06-1926 te Zwolle.
Hiltje DE LANGE, aktedatum 01-06-1920 te Zwolle.

VRAAGSTUK 2

Gegevens:
Kornelis GROEN, geb. circa 1841 te Avereest, zn van Arie GROEN en
Zwaantje Arends MULDER, tr. Ambt Hardenberg 06-04-1866 met Aaltje
ROTTEVEEL, geb. circa 1842 te Giethoorn, dr. van Gilles Jacobus
ROTTEVEEL en Femmigje Geerts KOERS.

Gevraagd:
1. precieze geboortedata van Kornelis en Aaltje.
2. overlijdensplaatsen en -data van Kornelis en Aaltje.
3. Meer gegevens over hun (voor)ouders.

Suggesties:
Als mogelijke overlijdensdata vond ik op internet:
Kornelis GROEN, akte 1907/68 te Avereest resp. akte dd. 11-07-1907 te
Zwolle.
Aaltje ROTTEVEEL, akte dd. 29-01-1912 te Zwolle.

Wie wil e.e.a. nakijken in Zwolle? Alvast heel vriendelijk bedankt!

Vriendelijke groeten / Best wishes
Don Arnoldus, Oudkarspel, Noord-Holland, NL
Bezoek mijn websites via http://www.don.arnoldus.nl/
» Genealogie in Noord-Holland
» SWINX - Zoeklijst Nederlandse Familienamen
» Homepage van de familie Arnoldus
Visit my websites via http://www.don.arnoldus.nl/