From: Richard van Schaik <>
Subject: Re: Hoe ga ik hier mee om??
Date: Sun, 29 Aug 2004 09:33:10 +0200

Rob Hubert wrote:
> Beste lijstgenoten,
>
> Graag zou ik van u een advies willen hebben hoe ik met het volgende
> om moet gaan. Eerst toon ik u een stukje genealogie:
> knip
> Moet ik nu
> toch alleen Faure als achternaam aanhouden, of is het Alewijn Faure.

Hoi Rob,

Ik zou zelf de invoering van de BS in de Nederlandse situatie als grens
nemen bij de interpretatie. Bij ontstaan vóór de BS is de kans groter
dat het een dubbele achternaam werd, na 1811 zal het meestal een "vaste
laatste voornaam" zijn. En op de grens van de invoering van de BS werden
er nog wel eens fouten gemaakt in de notatie (om het toch nog wat mistig
te houden ;-) ).
Maar hoe een invoerder van GenLias daar mee om gaat (die zien immmers
het moment van introductie van de dubbele naam niet) zal mogelijk aan de
persoonlijke interpretatie liggen.

Groeten,

--
Richard van Schaik