From: "Patrick Vanhoucke" <>
Subject: Genealogie grafisch
Date: Fri, 17 Jun 2005 20:12:35 +0200

Dag iedereen

Graag ontving ik tips en advies i.v.m. gratis of niet al te dure
genealogische software waarmee het mogelijk is om op grafische
wijze het familieverband (kinship) tussen twee personen A en B te
tonen (dus via de gemeenschappelijke voorouder). Ik heb KStableau
geprobeerd, maar wat dit onderdeel betreft vind ik de presentatie
wat povertjes. Ik gebruik momenteel al genealogische software en de
bedoeling is dus niet dat ik ga overschakelen. Ik wil alleen maar
heel af en toe een grafisch overzichtje kunnen maken om personen
waarmee ik in contact ben op aanschouwelijke wijze duidelijk te
kunnen maken hoe bepaalde verbanden liggen. Daar zoek ik dus
bijkomende software voor die moet kunnen omgaan met een
geƫxporteerde GEDCOM en die bovendien in het overzicht voldoende
informatie kan geven (dus niet bijvoorbeeld louter een naam).

--
Groeten

Patrick Vanhoucke
Laken (Brussel)