From: "Patrick Vanhoucke" <>
Subject: Re: Geneweb (was Re: Genealogie grafisch)
Date: Sat, 18 Jun 2005 19:51:43 +0200

Dixit Ad van de Kaa <>
in news:42b45a2c$0$17210$

> Maar goed, waar het mij om gaat is een soort
> handleiding voor Geneweb, welk programma ik
> inmiddels ook gedownload en geĆÆnstalleerd heb.
> Ik zie echter geen kans een gedcom in te
> lezen en daarmee aan de slag te gaan. Heb jij
> iets kunnen ontdekken dat op een handleiding lijkt?

Beste Ad

Onder Programma's in het Start menu staat er een mapje GeneWeb.
Daar staat een snelkoppeling naar een README-bestand. Daarin vindt
u uitleg. Om GeneWeb te starten moet u eerst 'gwsetup' opstarten
en dan 'gwd'. Beide services moeten blijven draaien de hele tijd
dat u met GeneWeb werkt. Dan klikt u op 'start.html'. Er opent zich
dan een webpagina in uw standaard browser. Ongeacht of u dan voor
de 'Simple method' of voor het 'Main Menu' kiest, krijgt u de
mogelijkheid om een GEDCOM in te lezen. Via het 'Main Menu' kiest u
bijvoorbeeld voor de optie 'Create a database... from a GEDCOM
file'. U moet de GEDCOM uiteraard wel eerst vanuit andere software
hebben geƫxporteerd ergens naar een plekje op uw harde schijf. Eens
de GEDCOM is ingelezen wordt er op uw harde schijf een database
aangemaakt. Deze database kan u vanaf nu consulteren (gebruiken,
zeg maar) door vanuit het 'Main Menu' te kiezen voor 'Consult...
the existing databases'.

--
Groeten

Patrick Vanhoucke