From: "Gommar.Tack" <>
Subject: Re: rouwadvertenties op internet plaatsen
Date: Wed, 13 Jul 2005 09:39:40 +0200

Hallo allemaal,
Jawel, geld vragen voor overlijdensadvertenties is elders (natuurlijk in
Amerika) niet ongewoon. In de rand van deze discussie voor sommigen een
interessante tip.
Orbitsarchive laat je zoeken over gans de Verenigde Staten naar
overlijdensberichten in honderden nationale en lokale kranten. Het zoeken
gebeurt op naam van de overledene. Tot en met de presentatie van de
resultatenlijst blijft het gratis. Klik je op het gewenste bericht dan moet
je wel betalen om het te zien.
Uit brandende nieuwsgierigheid (een aantal mensen die ik zocht stonden op
mijn resultatenlijstje) heb ik me laten verleiden om mijn kredietkaartnummer
door te sturen. Voor $19.95 mag je dertig berichten binnenhalen en daar
krijg je een maand de tijd voor. (Een enkel bericht kost $3.50 en wie veel
Amerikaanse opzoekingen moet doen is voor $39.95 goed voor 90 berichten
gedurende drie maand).
Het leverde me alvast een pak hoogst interessante informatie op die heel wat
mist deed optrekken. Leuk om weten is dat die Amerikaanse
overlijdensberichten doorgaans veel uitvoeriger zijn dan die in onze kranten
met soms verrassende details (de nabestaanden en hun woonplaats, de loopbaan
van betrokkene, wanneer hij of zij met pensioen ging, wanneer ze in hun
laatste woonplaats arriveerden, de sociale, sportieve of professionele
dingen waarmee ze bezig waren,...).
Wie geinteresseerd is kan alvast helemaal gratis zoeken of er iets naar zijn
of haar gading tussen zit:
http://www.orbitsarchive.com

Gommar Tack

This thread: