From: Richard van Schaik <>
Subject: Re: Valuta in 1700
Date: Fri, 29 Jul 2005 01:43:14 +0200

Pulp wrote:
> Ik heb diverse akten gevonden van ongeveer 1700. Hierin staan diverse
> bedragen genoemd.
> Kan iemand me vertellen hoeveel zeg fl.100,00 toen (in 1700 dus) in
> vergelijkbare waarde nu ongeveer zou zijn?
>
> Is er ergens een site waarop dit soort dingen vermeld staan?
>
> Alweer: alvast bedankt :)

Even op mijn site gespiekt:
http://www.iisg.nl/hpw/calculate.html
En neem het antwoord met een stevige korrel zout, verschillende
'artikelen' hebben een geheel andere waardeontwikkeling doorgemaakt.
Kijk maar eens naar de stijgingen van b.v. huizenprijzen, die zijn
totaal onvergelijkbaar met die voor b.v. voedingsmiddelen.

Groet,
Richard

--
Richard van Schaik