From: "Ria Hendriks" <>
Subject: Re: Utrecht archief
Date: Thu, 11 Aug 2005 00:14:15 +0200

Richard van Schaik wrote:
> L.S.
>
> Om maar iedereen te herinneren, elke vrijdag middag kan ik gelukkig
> het Utrechts archief bezoeken (uitzonderingen daargelaten) en heb dan
> best af en toe even wat tijd om ook anderen te helpen. Ik zit zeker
> niet verlegen om zoekvragen, mijn eigen onderzoekje naar mijn eigen
> achternaam en kwartierstaat geeft al voldoende werk tot mijn pensioen
> of daarna. Maar ik zal graag iemand met een duidelijk omschreven
> zoekvraag in het utrechtse archief helpen, hopelijk doet een ander
> dat dan ook voor mij in een ander archief. Ik ga niet voor "voor wat
> [...]

Hallo Richard,

Zou je voor mij kunnen kijken of je de overlijdens kunt vinden van Jacob
Smit, geb. ca. 1790 te Alkmaar en Johanna Jurg, geboren ca. 1784 te
Rotterdam, beiden overleden voor 1856. Ik heb online (Alkmaar, Genlias,
e.d.), zowel als in de archieven in Rotterdam en Utrecht niets over hun
geboorten (dopen) of een huwelijk kunnen vinden, wel de geboorteakte van
hun zoon Cornelis in Utrecht op 3-5-1823, waaruit blijkt dat zijn vader
adjudant onderofficier was bij de 5e afd. Nat. Infanterie, wonende in de
Riederschap(?)straat te Utrecht, 33 jaar. Cornelis wordt geboren in de
woning van zijn moeder in het Strooksteegje(?). Cornelis trouwt 2x in
Rotterdam.
Mogelijk bieden de overlijdensaktes meer informatie over Jacob en
Johanna en hun ouders. Ik weet niet of ze in Utrecht zijn overleden.

Alvast dank,
Ria Hendriks

--
Verwijder nep en nep en de spaties voor en na de @ in het hotmailadres.