From: "Mathieu Kunnen" <>
Subject: Re: digitale foto's in Belgische Rijksarchieven
Date: Sat, 4 Feb 2006 23:08:32 +0100

Beste Patrick,

Eerlijk gezegd verschiet ik ook wel danig van uw toon... Zo ken ik u
inderdaad niet.

Wat de heer Fabri meedeelt is inderdaad juist. Hetzelfde werd ons (aan
mezelf en enkele vrienden) gisteren meegedeeld. En als die mededeling
gebeurde door een rijksarchivaris, is dat dan niet voldoende "bewijs"? Of
moeten we nu ook nog gaan twijfelen aan zijn woorden?

Misschien is er nog meer bewijs nodig? Ga dan eens een kijkje nemen in de
hal van het rijksarchief te Hasselt a.u.b. Daar staat een grote kist.. met
daar in.. inderdaad, zo'n bewuste boekscanner ! Die zou operationeel moeten
zijn in april aanstaande. Zelfs het meebrengen van een eigen digitaal
fototoestel zou dan verboden worden. Zoals ons werd meegedeeld werd die
beslissing inderdaad deze week genomen. Een nieuw gebruikersreglement is ook
op komst.

Eerder werden ons al de "disciplinaire" maatregelen meegedeeld als iemand
"betrapt" wordt met een digitaal fototoestel: eerste maal een waarschuwing,
bij een tweede "overtreding" intrekking van de lezerskaart voor de duur van
n jaar. Nu nog iemand die alle bezoekers zal fouilleren !

Tenslotte begrijp ik echt niet waarom niemand zijn mening zou mogen geven
over dit onderwerp! Misschien hebben we allemaal vl te lang gezwegen...

Met vriendelijke groeten,

Mathieu Kunnen, Kinrooi

This thread: