From: "Patrick Vanhoucke" <patrick[dot]vanhoucke[dot]genea[at]skynet[dot]>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] OT Vreemde beroepen in Amsterdam
Date: Thu, 14 Jun 2007 22:54:12 +0200

Dixit Han
in news:

> Ik wist niet dat als je vroeger ca. 1920
> crimineel was je dit beroep ook op moest
> geven bij het trouwen. Ik kwam al enige
> malen het beroep "kassiersloper" tegen.
> Ik moest eerst even 3x lezen voor ik het
> door had.

Ik ben waarschijnlijk oliedom. Na vijf keer lezen heb ik het
opgegeven en ben ik het woord in het woordenboek gaan opzoeken. Pas
toen viel mijn frank.

Maar ja, ik behoor dan ook tot het slag mensen dat in een onbewaakt
moment "zo-even" (vroeger "zoƫven") als "zoeven" leest. Zoals Zoef
de Haas uit de Fabeltjeskrant.

--
Groeten

Patrick Vanhoucke