From: Rob Kuijsten© <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Villa - interieur foto's
Date: Thu, 02 Aug 2007 16:29:23 +0200

8< knip
> Maar ik dwaal af. De foto's.
> Patrick I (van Griethuysen, de OP) stelt, dat de "groep met nozem" is
> genomen aan de achterzijde van het huis. De zon staat aan de
> rechterkant, dus we mogen ervan uitgaan dat het noorden links ligt.
> Mutate mutandis ligt het noorden dan rechts op de foto's die van de
> voorzijde van het domus zijn gemaakt.
> De brede laan loopt dus min of meer noord-zuid. Let wel, min of meer
> want we weten niet hoe laat de foto exact is gemaakt.
> Groeten van Richard (1, 2 dan wel K)

Dan vergeet je nog een mogelijke factor: Hoe hoog stond de zon t.o.v.
de horizon. Ik heb een vermoeden dat de foto is genomen in het vroege
voorjaar want er zijn geen bladeren aan de bomen. Kan dus ook het late
najaar zijn maar dan geldt dezelfde redenering. Stel de foto is
opgenomen begin maart ongeveer een uur voor zonsondergang. De zon
stond laag. meer west dan zuid. Die lage zonnestand is goed te
observeren aan de contrastverdelig op de gezichten van die gasten.
Vandaar ook die schitterende weerkaatsing bij die vetkuif van de
"nozem" http://www.camerama.demon.nl/huis/6.jpeg

De Laan aan de voorkant van het huis zou ook van oost naar west kunnen
lopen maar ik denk eerder zuidwest-noordoost
http://www.camerama.demon.nl/huis/1.jpeg

Gegroet, R.K.2

PS ik heb nog wel een aardige tip. Een bijzondere aanvulling voor
Google maps/earth. Maar dan vanaf de grond gezien. Op de site van
Funda zijn buurtfoto's te zien van huizen in de verkoop. Voorbeeld:
http://tinyurl.com/2vpdcj Wieweet is er ergens ook een foto van onze
Villa

This thread: