From: Richard Keijzer <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Hulp bij transcriptie
Date: Fri, 12 Oct 2007 12:30:48 -0700

On 12 okt, 21:17, Richard van Schaik
<> wrote:

> Ze zijn echt lastig, teksten in het zuidchinees ........ oeps pardon
> zuidnederlands. Hele andere stijl dan in centrum nederland gebruikelijk.
> Ook andere Richard heeft er veel moeite mee begrijp ik. Daar hij al aan
> de eerste begonnen was (en de tweede daar duidelijk bij hoort) ben ik
> maar aan de derde begonnen. Een secreet van een tekst uit 1603 regio
> Valkenburg. Wat ik heb (tot aan de helft en met nog vele fouten) is:
>
> Op huyden den xvij-en feb[rua]rij 1603 (Denvanten) Crooy
> Scholtes Lunalk Stas Schepenne Jan (Duyfuicen)
> [...]

Hallo,

Ik heb veel en veel minder dan mijn naamgenoot en nog zo slecht, dat
ik het nog niet durf te laten zien.
Vraagje: wat is een Gicht precies? Om wat voor registers gaat het
hier? Elke snipper aanvullende informatie is meer dan welkom.

Groeten van Richard K, die ter compensatie
nu even een stevig stukje 19e eeuwse tekst gaat tackelen

This thread: