From: "Eric van der Ent" <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Baarnsch Weekblad 120 jaar geleden BETA
Date: Mon, 19 Nov 2007 22:13:49 +0100

> Dag Eric,
>
> Schitterend initiatief, maar ben je niet bang dat het Eemlands Archief
> dit ook gaat doen en dan via OCR tot op woordniveau in de hele tekst?
> En met veel meer jaargangen?
>
> Groeten van Richard

Hmmm ja Richard,
Dat is n van mijn angsten.
Misschien is het handig als ik dat eerst eens navraag daar.
Ik weet niet of zij de beschikking hebben over deze kranten.
Overigens zijn mijn scans ook met OCR doorzoekbaar gemaakt, dus ook op
woordniveau.
Helaas gaat dat OCR-en niet 100% goed uiteraard, maar de belangrijke woorden
worden in ieder geval gecorrigeerd zodat die in ieder geval te vinden zijn.
Ik zal in ieder geval eens horen of Archief Eemland dezelfde plannen op
stapel heeft staan.
Bedankt voor de tip.

Groet
Eric