From: John van Haeften <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Familie PLANDSOEN (goed gespeld!)
Date: Sat, 9 Feb 2008 02:51:05 -0800 (PST)

On 8 feb, 22:07, Richard Keijzer <> wrote:

> Ja,
>
> Ook ik heb die site bezocht en heb op de button Genealogie geklikt.
> Als je dan denkt dat de naam Plandsoen op het scherm komt, dan heb je
> het mis.
>
> Ik kan dus niet zien of het huwelijk tussen Jacobus Plandsoen en
> Catharina Scherpenisse uit 1892 bij de vragensteller thuishoort of
> niet.
>
> En dus glij ik nu wrijvingsloos naar de borrel.
>
> Weekend!
>
> Richard

Richard, hallo!

Allereerst een antwoord op Plandsoen/Scherpenisse:

Descendants of Jacobus Plandsoen:

Generation No. 1

1. JACOBUS4 PLANDSOEN (DANIËL3, CORNELIS2, LOUIS1 PLANSOEN) was born
04 augustus 1868 in Oud-Vossemeer. He married CATHARINA SCHERPENISSE
22 september 1892 in Oud-Vossemeer, daughter of BENJAMIN SCHERPENISSE
and JACOBA DE RIJKE. She was born 13 oktober 1869 in Poortvliet.

More About JACOBUS PLANDSOEN:
Beroep: arbeider

More About CATHARINA SCHERPENISSE:
Beroep: arbeidster

Children of JACOBUS PLANDSOEN and CATHARINA SCHERPENISSE are:
i.DANIËL BENJAMIN5 PLANDSOEN, b. ong. 1894, Oud-Vossemeer; m.
WOUTERINA CORNELIA GEERTRUIDA FAASEN, 28 februari 1917, Rotterdam; b.
ong. 1894, Rotterdam.
ii.BENJAMIN PLANDSOEN, b. ong. 1896, Oud-Vossemeer; m. JANNETJE
HOOGSTAD, 10 augustus 1921, Rotterdam; b. ong. 1899, Zuidland.
iii.CORNELIS MARINUS PLANDSOEN, b. 27 november 1901, Rotterdam; m.
HENDRIKA VLIEGER, 04 augustus 1926, Rotterdam; b. ong. 1905,
Rotterdam.

Richard, tweedens een antwoord op jouw wat minder vriendelijke
woorden:

ik heb gewerkt tot m'n 65 1/2 jaar. Eén van voornaamste hobby's is
stambomen, sinds twee jaar kan ik daar dus wat meer aan gaan doen.
Maar, ook nu nog heb ik daar eigenlijk te weinig tijd voor. Toch ga ik
naar de archieven in Leiden, Katwijk en natuurlijk het CBG. Voor de
rest kan ik geen tijd opbrengen. Vragen over het archief in Leiden
beantwoord ik altijd in de groep ALS ik tenminste in Nederland ben.

Als ik mij desondanks met betrekking tot mijn zoekvraag over de
familie Plandsoen wat onzorgvuldig of onbegrijpelijk heb uitgedrukt,
dan zal ik dat nog een keer in normaal Hollands proberen uit te
leggen: voor deze familie ben ik een raamwerk van de stamboom aan het
maken. Dit raamwerk kan dus met wetenswaardigheden door de familie
zelf verder worden opgeleukt. Ik ben bijna compleet, in de 19e eeuw
heb ik een paar stukjes die ik nog niet thuis kan brengen, zo ook na
ongeveer 1920. Ik snap niet wat er mis is met deze uitleg........

Ook andere mugge(n)zifters (twee tot drie) gaan me soms te ver, al ben
ik daar dan nooit persoonlijk bij betrokken. Iedereen zit hier z'n
hobby te vieren en iedereen acht ik hierin, zonder aanziens des
persoons. En ik verwacht van een ander dat ik daar ook in geacht
wordt. Alleen bij grove fouten en/of overtredingen van de
gebruiksnormen of de fatsoensnormen vind ik het normaal dat er zo
agressief wordt gereageerd. Lees anders eens over de doelstellingen
van een andere club waar ik ook lid van ben en veel tijd in steek op
www.oddfellows.nl en www.ioof.org ! Misschien dat het driespan dan
begrijpt waarom ik zo aardig ben!

Dit was Noordwijk, John van Haeften, opa van 10 (tien) kleinkinderen!

This thread: