From: Hein Vera <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] wat is een euwinter
Date: Wed, 26 Mar 2008 21:05:23 +0100

vast ;-)

(Het is van een zekere commandeur bekend dat hij een heel roedel had en
dat frequent dekte, waardoor alle Gemertenaren van Karel de Grote
afstammen, maar dat is dan een overdrachtelijke leeuw.

Deze vergelijking slaat overigens terug op een college wetenschapsleer
dat ik ooit volgde en waar ik nog steeds plezier van heb. Er zijn
perceptieverschillen binnen de wetenschap, m.a.w wetenschap is niet
eenduidig. Je kan thema's vanuit verschillende percepties benaderen.

Dit is dan één van de voorbeeldtegenstellingen: wat is het verschil
tussen vrouwelijke en mannelijke wetenschap.

De mannelijke wetenschap (de traditionele, ik begin daarom expres
daarmee), stelt: één mannetje is (fysiek) in staat een bepaald aantal
leeuwinnen (een roedel of zo) te dekken. De vrouwelijke wetenschap stelt
daarentegen dat een roedel leeuwinnen één leeuw in haar midden toe staat
om het nageslacht zeker te stellen.

Kortom, een oude machtsdiscussie.)

Maar van dit woord kan ik zo ook niks van maken. Het kan ook een typo zijn.

vg hv

This thread: