From: "Patrick Vanhoucke" <patrick[dot]vanhoucke[dot]genea[at]skynet[dot]>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] De nieuwe Aldfaer is daer
Date: Sun, 30 Mar 2008 21:25:02 +0200

Dixit Richard Keijzer
in news:

> Vergeef me het kleine rijmpje in de titel, maar de
> nieuwe versie 4.0 van Aldfaer is beschikbaar.

<knip>

> Er zullen ongetwijfeld nog meer mooie dingen in
> zitten, maar zover ben ik nog niet met uitproberen.

De nieuwe grafische overzichten zijn inderdaad ronduit schitterend. Het
enige minpuntje - maar dat komt vast omdat ik een Belg ben - vind ik de
vermelding van de initialen na de eerste voornaam. Ik had gehoopt dat dit
een optie zou zijn die je kunt afzetten, maar dat blijkt toch niet echt het
geval.

Wat ook zeer mooi is, is de mogelijkheid om Groepen te maken op basis van
tal van selectiecriteria. Heel handig voor het beheren van de gegevens of
als hulpinstrument (voorbereiding) op archiefonderzoek. Je kunt zo'n
selectie van personen in een groep ook naar een afzonderlijke GEDCOM
exporteren, wat dan weer mogelijkheden biedt voor het uitwisselen van
gegevens met anderen.

--
Groeten

Patrick Vanhoucke