From: Pieter <>
Subject: [GEN-BENELUX] jammer dan
Date: Fri, 14 Nov 2008 02:06:13 +0100

Wat jammer dat er over de laatste 10 jaar, het aantal berichten over
overlijdens advertenties sterk is toegenomen ('an sich' een goed zaak)
maar dat evenredig het aantal 'gewone posters' en relatieve antwoorden
is afgenomen.
Is het dat van de oorspronkelijke brede groep, zovelen zijn weggetrokken
naar de afzondelijke geographische groepen zoals die op Yahoo groupen nu
bestaan??
Het is misschien hoogste tijd om samen met de initiatiefnemer van deze
'user groep Soc Gen Benelux ' eens na te denken hoe deze 'genealogische
braindrain' gestopt kan worden.

Ik ben zelf een hele tijdlang - om puur persoonlijke /tragische redenen
-niet aktief deelgenoot hier geweest...Nu ik terug ben, schrik ik hoe
vaak ik dezelfde 3-8 posters zie (de 'ouwe getrouwen: de 2 Richards,
Liewes, Erica, Vera, Musketier; Ooikaas, Hubert, Molema, Poot, etc.) en
hoe weinig van de oude anderen weg zijn , EN : hoe weinig nieuwe leden
aangekomen zijn.

Toch is dit forum - met zijn wijde doelstelling genealogie BENELUX -
juist de groep om een zo breed mogelijk spectrum van genealogen aan te
trekken. Niet alleen uit Nl, mMaar ook uit B, Lux. Toch posten die hier
niet, of haast nooit, laat staan het gros van de NL genealogen die op
Yahoo zitten.
Laten we eerlijk zijn : het wordt zo langzamerhand een select clubje van
de 'few old hands ' en zelfs minder dan dat.

Lieve mede groep-lezers, wat kunnen we hieraan doen..? Hoe blazen we
hier nieuw leven in ?

met vriendelijke groet aan allen.

Pieter J Cramwinckel

This thread: