From: Henry <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] vraag
Date: Fri, 06 Feb 2009 00:05:30 +0100

Hetty Kroes schreef:
> Dag allemaal,
> Ik ben met een boek bezig; Voor, tijdens en na de tweede Wereldoorlog in
> Ned.Indië. Er zijn zoveel documenten en paperassen waar we door de jaren
> heen niets mee hebben gedaan dat het eigenlijk een schande is.
> Mijn schoonvader was daar indertijd aan begonnen maar heeft het om
> verschillende redenen niet kunnen afmaken. wat ik nu tracht te doen.
>
> Nl. ik zou graag het boekje; De 1000 van Amahei, erin willen opnemen,
> omdat het aanvult wat mijn schoonpa schrijft, hij was nl. een van hen.
> [...]

Hoi Hetty,

via de KB (www.kb.nl) vind ik het volgende:

Titel: De 1000 van Amahei / door Kapt. Korteweg
Auteur: Kapt. ... Korteweg
Jaar: 1965
Uitgever: [Huis ter Heide : Korteweg]
Annotatie: Losbladig
Omvang: 43 bl. : ill. ; 30 cm
Code KB: 1288 a

Aanvraagnummer: ZAA 446
Aanvraaginfo: uitleenbaar
beschikbaar Aanvraag

en

Titel: Vrij : een verzameling foto's uit Indië van den
foto-journalist van den Marine-Voorlichtingsdienst Luit. ter zee 3e kl.
J.A. Stevens met brieven van Ben Grevedamme