From: Richard van Schaik <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX]Stukje geschiedenis in één woord
Date: Mon, 10 Aug 2009 20:05:00 +0200

Hein Vera wrote:
> Hi Richard,
>
> Zie over Oostwaard en Van Schayk mijn verhaal over de pachters van
> Oostwaard in de NL 2001.
>
> Ik had overigens die Utrechtse dtb-gegevens niet. Nooit in Utrecht
> gezocht denk ik, maar gezien de Franse tijd en de verwoesting van het
> platteland langs de Vecht wel waarschijnlijk. Ik zal die passage wel
> niet goed hebben laten landen.

Niet echt slecht, je had die not.akte immers wel gevonden. Die gaf je
het juiste jaar voor haar, op zijn naam moet ik nog zoeken (van
Oostweerd / Oostwaard of Adriaensz als achternaam / patroniem). Ik neem
heel voorlopig even aan (gezien die not.akte) dat hij ook naar de stad
gevlucht is (hoeft noch net niet volgens beschrijvingen, maar de bui
zien hangen is ook een optie).

Is een tak waar ik hevig mee aan het stoeien ben, op basis van patroniem
bij trouwen voor gerecht kan je een hoop "veronderstellen". Zal je
daardoor helaas nog niet snel op mijn site zien, zekere delen zijn te
kort in generaties. Een echte puzzeltak met gebrek aan gegevens tussen
1600 en 1700 minstens (veel RK dus gebrek aan DTB). Misschien waag ik de
stap toch nog eens, kan best wel hulp bij deze gebruiken (en die krijg
ik alleen als hij op mijn site staat). Dan wel in een aparte hoek
"puzzeltakken".

Groeten,
Richard

--
Richard van Schaik

http://www.fmavanschaik.nl/
Mail address changed repair to this on my site is being worked on

This thread: