From: Leo Bijl <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Jacob Mercado: Amsterdam
Date: Mon, 18 Jan 2010 20:58:32 -0800 (PST)
References: <yd2dnZv8b_ZAntvWnZ2dnUVZ8qWdnZ2d@pipex.net><b6a5a$4b4627ab$5352e62e$11425@cache3.tilbu1.nb.home.nl> <dd3ed$4b4634cb$5352e62e$31056@cache3.tilbu1.nb.home.nl><w4OdnXHpi_Xk3dvWnZ2dnUVZ8uqdnZ2d@pipex.net> <4b467cd5$0$22903$e4fe514c@news.xs4all.nl><je6dneRak9Sf1NrWnZ2dnUVZ7tGdnZ2d@pipex.net> <44d387f0-49c9-4358-a78a-71da044d3a02@l30g2000yqb.googlegroups.com> <63e47541-cadf-44f1-abf6-47a3c0b11c86@c29g2000yqd.googlegroups.com> <f1628b3b-5599-4879-a41d-f5dbc15e0207@22g2000yqr.googlegroups.com> <z-ednVmrQ-2Sms7WnZ2dnUVZ8qGdnZ2d@pipex.net>

On 17 jan, 13:48, "Mike Day" <> wrote:
> "Leo Bijl" <> wrote in message

> ERRATA:
>
> nr.4: B.Mercado; read: R.
> nr.9: J. Mercaco; read:Mercado
>
> Many thanks Leo.  That is brilliant.
>
> Mike

My pleasure Mike; search term 'de' Mercado renders a few others:

1. Voor de buitengewone belangstelling, ook van elders betoond
gedurende de ziekte en bij het overlijden van onzen echtgenoot, vader,
behuwdvader en grootvader den heer A.R. de Mercado, betuigen wij onzen
hartelijken dank.
Uit aller naam: weduwe S.R. de Mercado-Naar.

NB: undated

2. identical to nr. 15 above.

3. Na een langdurig smartelijk lijden overleed heden onze lief kind en
enigst bezit Alida in de aanvallige leeftijd van zeven maanden.
Haar bedroefde ouders:
S.R. de Mercado-Rootveld,
I.R. de Mercado.
Hofmeyrstraat 13 I
Amsterdam, 9 januari 1937.

4. identical to nr. 7 above

5. Geboren: Ada, dochter van I.R. de Mercado en S.R. de Mercado-
Rootveld.
Amsterdam, 7 juni 1936.
Nederlands-Israëlitisch ziekenhuis.

6. In plaats van kaarten.
Verloofd: Annie Blog en Ab. Rodr. de Mercado.
Amsterdam, 22 juli 1937.
Camperstraat 40, 1e étage.
Lepelstraat 78, 1e étage.
Receptie: zaterdag 24 juli, 2-5 uur, Camperstraat 40, 1e étage.

7. Met blijdschap geven wij kennis van de geboorte van onzen zoon
Samuel.
S.R. de Mercado-Rootveld.
I.R. de Mercado.
Amsterdam, 9 october 1937.
Hofmeyrstraat 13, 1e étage.
Tijdelijk adres: Nederlands-Israëlitisch ziekenhuis.

-
Leo

This thread: