From: "Genealogie Rijerkerk-Bronner" <>
Subject: [GEN-BENELUX] Genlias en opvolging
Date: Thu, 1 Apr 2010 11:34:46 +0200

Hallo genealogievriend(inn)en,

Aansluitend op de onlangs gevoerde discussie over dit onderwerp, kan ik
wellicht vast een klein tipje van de sluier oplichten.

Vandaag kreeg ik via een relatie inzage in een artikel uit het blad "Het
Archief", een maandelijks verschijnend magazine voor medewerkers bij de
diverse Nederlandse Archiefinstellingen.
In dit artikel worden voorzichtig de thans levende idee├źn betreffende de
opvolging van Genlias, waarvoor overigens de naam nog lang niet vast staat,
uit de doeken gedaan.

Men denkt inderdaad in de richting van een soort lidmaatschap. Er zouden
drie categorie├źn moeten komen, namelijk leden, donateurs en overigen.

Voor de leden wordt gedacht aan een jaarlijkse bedrage van 500 Euro, waarbij
voor die groep dan het verstrekken van scans en uittreksels verder volledig
gratis is met uitzondering van de verzendkosten.

Voor donateurs zou de jaarlijkse bijdrage 200 Euro gaan bedragen, scans en
uittreksels gaan voor die groep 10 Euro per stuk kosten exclusief
verzendkosten.

De overigen betalen 25 Euro per scan of uittreksel eveneens exclusief
verzendkosten.

Volgens globale berekeningen van de afdeling comptabiliteit zou bovenstaand
systeem moeten leiden tot een kostendekkend geheel, dat wil zeggen dat er op
deze manier winst noch verlies wordt gegenereerd.

Ik heb uiteraard over het bovenstaande zo mijn eigen gedachten, maar ben ook
zeer benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

--
Vriendelijke groet,

Cock Rijerkerk, Le Lavandou, France
http://www.rijerkerk.net