From: <>
Subject: [GEN-BENELUX] Vraag over dateren foto's uit België
Date: Mon, 19 Apr 2010 23:13:50 +0200

In Nederland ( <http://nies.liacs.nl:1860/cgi-bin/StudioList.pl>;
http://nies.liacs.nl:1860/cgi-bin/StudioList.pl) en Duitsland (
<http://fotostudios.genealogy.net/>; http://fotostudios.genealogy.net/ tab =
fotostudios) zijn websites met voorbeelden van verschillende foto's uit de
19e en 20e eeuw om te helpen een foto te dateren.

Weet iemand of er iets dergelijks ook voor België bestaat?

Ik bezit een scan van een curieuze foto die omstreeks 1880 in Antwerpen is
gemaakt bij "Photographie Artistique" in de Huidenvetterstraat 45.
De achterkant van de foto heeft een logo van een man op een vélocipède met
teugels om zijn nek die vastgehouden worden door een aapje met met een jas
aan en pet op en die ook nog een parasol vasthoudt achterop de fiets zit.
Het bijzondere hieraan is dat het logo in kleuren is, terwijl alle foto's
uit Nederland en Duitsland die ik tot nu toe gezien heb, slechts een
monochrome achterkant hadden.

Kan iemand me helpen om meer over de datering van de foto te weten te komen?

Michaël Boers, Haarlem
E-Mail: michael.boers @ hccnet.nl
Research: Boers/Buhrs/Buers/Buhr, Distelbrink, Keulemans/Ceulemans, Reuvers,
Liesoij/Liesoy/Lisois/Liegois, Franscella/Fransella/Francella

This thread: