From: Annemarie57 <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Adrianus en Catharina Tas, een tweeling?
Date: Tue, 15 Feb 2011 00:46:05 -0800 (PST)

On 14 feb, 22:23, "martin" <> wrote:
> Catharina Tas is op 01-05-1871 te Rotterdam op 81-jarige leeftijd
> overleden.(ouders Leendert Tas en Aagje Groeneweg)
> Zij moet dus ca. 1790 (in Hillegersberg) geboren zijn.
> Volgens het digi-archief van Rotterdam is uit dezelfde ouders op 24-01-1790
> Adrianus Tas geboren. Hij zou dus op 01-05-1871 ook 81 jaar geweest zijn.
> Catharina komt in het geheel niet voor in het archief.
> Dus de vraag: "Adrianus en Catharina Tas, een tweeling?".
>
> Martin Verhagen

Volgens de overlijdensacte was ze weduwe van Jan Hoogenberg. Zij komen
o.a. voor in Sluipwijk (Genlias)
Probeer het huwelijk te vinden, met een beetje geluk is dat nèt in de
Burgerlijke Stand gesloten, daar zal haar geboorteplaats instaan en
als je geluk hebt zijn er huwelijksbijlagen met een extract van haar
doopbewijs.
Het gebeurde nl. wel eens dat een kind niet in het doopboek werd
ingeschreven, dan moest een ander bewijs worden ingeleverd om te
kunnen trouwen.(Getuigenverklaring bijvoorbeeld).
En wees ook niet verbaasd als ze in de trouwacte opeens een andere
voornaam heeft. Dat ben ik ook al vaker tegengekomen.
Succes!

This thread: